Zevenhonderdduizend
Waar gaat het heen en wat is het einddoel ?
"When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth"
Werk voor iedereen
Voor een betere wereld
Doel !
Werkzoekende Mannen en Vrouwen een baan bieden.
+ 700.000 (zo ongeveer) !
Door middel van: Coöperatie
Werkgevers en Werknemers Organisatie
Waar vandaan en Wie ?
UWV (proefplaatsing drie maanden), BBW (proefplaatsing één maand)
Mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt
Werkzoekende
Vrijwilligers
Participatie
Re-integratie traject
Mensen die elkaar iets willen leren
Stagiair
WIA en Wajong
Stichting: Go Go Gadget onderdeel van Go Go Gadget
Wat voor werk ?
Computer Reparatie en Verkoop !
Recycling : Aluminium, RVS, Koper en andere (Edel) Materialen (zie Bijlage 2)
Computer Les (div.): Haal het maximale uit de PC en o.a. reparaties te doen, samen stellen van een eigen PC, wegwijs maken in webdesign en andere programma’s, zelf leren hoe je een PC software matig in orde kan maken.
Stichting Sociale Overname, Voor een betere wereld !
Werkgevers en Werknemers Organisatie
School en Opleiding !
Kennis toepassen, in diverse aspecten
Postadres
Think Tank (DenkTank)
Lobbyisten ! hier
Transparency black hole: 96% of UK lobbyists unregulated, unaccountable
Jongeren, Ouderen en anderen helpen, hun weg te vinden in deze maatschappij en een doel geven aan hun toekomst.
Zorgverzekering !
Altijd al iets leuks willen doen, zeg het ons en maak van uw hobby uw werk.
Subsidie, Loonkosten en Inkomsten genereren ?
De Zijl Bedrijven krijgen op dit moment 23 miljoen aan subsidie per jaar.
Zij kunnen zich blijven richten op de groep “moeilijk” plaatsbare arbeid ’s begeleiding en ontwikkeling. Het gaat voor mij om een andere groep.
Jaarlijks is hier vanuit de Overheid meer dan 600 miljoen, mee gemoeid.
Door dit beter aan te pakken denk ik dit op langere termijn, flink te reduceren en misschien wel helemaal te elimineren voor een grote groep.
Er is echter een grote groep mensen die niet onder de verantwoording van DZB vallen, dan heb ik het voornamelijk over de groep mensen die tot de categorie van de participatiewet en andere belangstellende die tussen wal en schip zijn komen te zitten. Zij zijn hier niet op zijn plaats, hierdoor vinden zij zichzelf hoogstwaarschijnlijk ondergewaardeerd, wat ik mij goed kan voorstellen. Daarom denk ik ook dat hier meer uit te halen valt, zodat zij zich zo goed mogelijk kunnen ontplooien. Samen met deze groep mensen, wil ik met hen kijken wat voor mogelijkheden er zijn. Hier kan men denken aan kleinen bedrijfjes op te zetten. Kijken waar ze op een maatschappelijk wijze productief en voor hen met plezier, zijn in te zetten. Ook lijkt het mij een goed plan om dit te belonen met een kleine extra vergoeding bovenop hun uitkering van de WWB of WW. Men kan uitgaan voor een vergoeding in de reiskosten en een bedrag van ongeveer € 3,- per uur, die zij besteden aan tijd voor het traject en komt aan hen toe. Hoe beter de inzet des te beter de uitkomst voor hen.
In de aanloop van het project verwacht ik het nog niet rendabel te maken.
Wel denk ik na een half jaar dat het rendabel zal zijn, mijn vooruitzicht is hier erg positief op. Mijn verwachting is dat het na een jaar, op eigen benen te kunnen staan.
In tegenstelling tot DZB, waar elk jaar een aanzienlijke subsidie aan verbonden is en de arbeidsmogelijkheden na het traject minimaal is
(80 plaatsingen), denk ik wel een goede mogelijkheid samen met hen te kunnen creëren, met uiteindelijk 1000 plaatsingen of zelfs meer na één jaar.
Dit wil ik op twee manieren doen.
Het eerste
Bestaat uit het recycling van oude computers en andere elektronica die op dit moment met grote getalen afgedankt worden en in containers terecht komen en de uiteindelijke recycling onduidelijk is. Daarom stel ik voor dit in eigen beheer goed te recyclen, uit elkaar halen van niet bruikbare elektronica en het gebruiksklaar maken van wel te verkopen onderdelen en producten.
Om dit zo goed mogelijk te doen verwacht ik ongeveer 10 mensen aan de Willem Barentszstraat 43 en/of 45 2x 655 m² € 61,- pj/p m² (vanaf €40.000)
Hiervoor in te zetten, onder leiding van mijzelf en “uiteindelijk” Gertjan …
Waar ook de mogelijkheid bestaat voor een winkel die is gericht in verkoop en ondersteuning van computers. Aangezien Leiden een studentenstad is en er veel vraag maar helaas weinig aanbod voor goedkope en goede ondersteuning en materiaal is, denk ik dat de markt voor deze opzet groot is.
De tijd zal dit leren, maar verwacht dat ik binnen een jaar hier duidelijkheid in kan geven. Het niet te hergebruikte onderdelen kan men op verantwoorden wijze afvoeren, in de volgende hergebruik, wat uit eindelijk ook nog eens als bijkomstigheid geld oplevert.
Recycling : Aluminium, RVS, Koper en andere (Edel) Materialen (zie bijlage 2)
Het tweede
Het tweede onderdeel bestaat uit, zoals ik al zei, mensen een perspectief te geven zodat zij zich zo goed mogelijk kunnen ontplooien. Samen met deze groep mensen, wil ik met hen kijken wat voor mogelijkheden er zijn. Hier kan men denken aan kleinen bedrijfjes op te zetten. Kijken waar ze op een maatschappelijk wijze productief en verantwoord manier zijn in te zetten.
Dit wil ik samen met Arthur van Dam en waarschijnlijk met de hulp van Esmeralda de Graaf doen. Hiervoor denk ik dat Kanaalpark 144 2321 JV Leiden (900 m² € 110,- pj/p m² € 99000/pj), de uitgewezen plek is om dit te kunnen realiseren.
Hierdoor kunnen we hen op een positieve manier en omgeving stimuleren.
Hier verwacht ik ook een goede samenwerking op te bouwen met de Gemeente, Werkplein en het UWV, zodat het wat laagdrempeliger is en samen gekeken kan worden naar de te aan te bieden mogelijkheden.
Verder ’s zijn mijn verwachtingen groot met betrekking de inzet van de participanten, op deze positieve manier van aanpak.
Hier denk ik uiteindelijk na een jaar, minimaal 21 mensen in dienst te hebben.
De andere participanten die zich aanmelden blijven in dienst van de stichting, hier zijn door collectiviteit heel veel voordelen op te behalen. Neem bijvoorbeeld maar het tegelijk verzekeren en een Ov-kaart voor allen. Dit verlaagt o.a. de uitstoot van co² (minimaal 22% minder bij 2020) en de vermindering van het wegverkeer en files, ook verbetert het over het algeheel de Klimaatverandering.
Iets wat bij mij en heel veel andere hoog in het vaandel staat.
Datzelfde geldt voor Maatschappelijk en Verantwoordt bezig zijn.
Ook een groot voordeel voor de participanten, die zich aansluiten bij de stichting, is dat de winst die behaald wordt, zal verdeeld worden onder de leden van de stichting.
Hetzelfde geld voor salarissen:
Niemand wordt achter gelaten, iedereen is Gelijk !
Dit is een leerproces voor allen en dus ook voor mij, gaandeweg wil ik dit aanpakken en is voor mij ook nieuw en proefondervindelijk.
Werkruimte ?
Jaarbeurs Utrecht (Uiteindelijk !)
Kanaalpark 144 2321 JV Leiden 900 m² € 110,- pj/p m² (Achter de Schermen)
De ligging van dit pand is ideaal, vlakbij uitvalswegen (A4) en dichtbij Bus en Trein (Station Lammenschans)
In de buurt van het Warenhuis (Voor de Schermen)
Willem Barentszstraat 43 en 45 2315 TZ 2x 655 m² € 61,- pj/p m² (vanaf €40.000)
Motivatie !
Revolutioneer Idee !
Met de juiste Motivatie, weet ik zeker dat de mensen op een positieve manier
te stimuleren zijn.
Iedereen kan door zijn of haar potentie te ontdekken meedragen aan een betere samenleving.
Vanuit Stichting: Go Go Gadget
Wil ik mij hiertoe inzetten voor dit sociaal doel.
Met als grote drijfveer:
Zodra "kapitalisme" een "afgodsbeeld of ideologie" wordt en begeleidt individuen en zodra "de hebzucht naar geld in het hele sociaaleconomische systeem zit," het ruïneert de samenleving, zei Anonymous. Het verslaaft individuen en vernietigt "broederschap", een systeem dat "uitsluit, verlaagt en doodt."
Actiepunten ?
Notaris voor holding en bv op te zetten.
Vragen wat het kost bijschrijven bv’s en over het adres ?
Kamer van Koophandel ! Fiscaal nummer.
Besluit Bijstandsverlening Zelfstandigen
Besluit Borgstelling MKB Kredieten
Mensen werven en in mensen investeren (zie Bijlage 1)
Reiskosten voor iedereen (OV)
Twaalf mensen voor Twaalf gemeentes.
Kinderopvang
WebSite: Go Go Gadget, UitzendWerkT en Garfield
Wethouder ?
Stichting Mee en GGZ: Hulp bieden en vragen !
Beamer voor: Voorlichting films te laten zien !
Radar Extra - De Schuldvraag en De prijs van de euro
Undercover in de Bijstand; Van: WeAreChange Rotterdam
Contract (en Geheimhouding) laten tekenen !! (zie Bijlage 3)
A4 Papier en inkt
Postbus of post adres !
Verzekeringen: NN
Exact Online Premium € 59,- p/m (eerste half jaar € 10,- p/m)
Bellen over ING voucher en upgrade naar Premium (is mogelijk + € 10,- p/m)
0800 - 66 54 631 en kies voor optie 2 Ma-Vr. 09:00 - 17:30
Facebook, Twitter, Instagram, Google Plus, LinkedIn en Pinterest
UitzendWerkT
NEN 4400-1 Uitzendbureau en tevens aangesloten bij de NBBU
Financiering ING mogelijkheden staatsgarantie en EIB korting -0,75%
Tamara Uitzoeken btw % ??
Goed Doel Opzetten !
Jeugdwerkloosheid 15,5 %
Voor als je het verschil wil maken(Maak het verschil), door het verschil te zijn.
De belangen van onze klanten komen altijd op de eerste plaats.
De ervaring leert dat als we onze klanten goed bedienen, dan zal ons eigen succes volgen.
We benadrukken creativiteit en verbeelding in alles wat we doen.
We bemoedigen teamwork in alles wat we doen.
Asielzoekers een baan aanbieden (kleine voorwaarde Engels sprekend)
‘Bullshit jobs’: 35% of Brits think their job is pointless, survey finds
'Bullshit banen': 35% van de Britten denken dat hun baan zinloos is, volgens een enquête.
Dit geldt denk ik ook wel in Nederland, het is volgens mij iets om men bezig te houden. Aan de ene kant zeg ik, het is goed om niet doelloos rond te lopen, aan de andere kant vind ik dat ze ook de waarheid verteld kunnen worden, er zijn gewoonweg niet genoeg banen die zinvol zijn in deze moderne wereld. Ga voor jezelf eens na wat je eigenlijk nodig met betrekking tot banen. Mijn lijstje is best wel kort. Scholen, Landbouw en Veehouderrij, Infrastructuur, Ziekenhuizen, Wetenschap, Bouw, Techniek en Vrijetijdsbesteding.
De Illusie van de Sheeple
Inventarisatie
Go Go Gadget: |
€ |
Prijs |
Tijdvak |
Extra info |
|
|
|
|
|
2x Computer |
€ |
2.000,- |
1x |
|
1x Koffieautomaat |
€ |
50,- |
p/m |
|
Exact Online Premium Bellen over ING voucher en upgrade naar Premium (is mogelijk + € 10,- p/m) 0800 - 66 54 631 en optie 2 Ma-Vr. 09:00 - 17:30 |
€ |
59,- |
p/m |
Eerste half jaar € 10,- p/m |
|
||||
1x Huur |
€ |
90.000,- |
p/j |
|
Div. Kantoor Artikelen (Klein) |
€ |
1.600,- |
1x |
|
Div. Kantoor Artikelen (Groot) |
€ |
? |
|
|
Epson Digitale projector EB-450WI Artikelnummer QH8-5199687 |
€ |
2.268,- |
1x |
|
Legamaster Projectie scherm Professional Lichtgrijs 168 x 120 cm |
|
345,- |
1x |
|
Reclame en Website |
€ |
4000,- |
p/j |
|
5x Werknemers Kosten inclusief Vakantietoeslag |
€ |
100.000,- |
p/j |
BIJ 36 uur per week |
5x Diverse Participanten |
€ |
3,- |
p/u |
Extra bovenop ww en wwb |
Verzekeringen Zekerheidspakket NN |
€ |
222,50 |
p/m |
Inclusief 10 Medewerkers |
GadgetCycle: |
€ |
Prijs |
Tijdvak |
Extra info |
|
|
|
|
|
1x Computer |
€ |
1.000,- |
1x |
|
1x Koffieautomaat |
€ |
50,- |
p/m |
|
1x Shredder (Klein tot Groot) |
€ |
1.750,- tot 10.000,- |
1x |
|
2x Vrachtwagen met Laadklep (koop) Iveco Daily 35 C15 |
€ |
69.800,- |
1x |
Onderhoud |
1x Huur |
€ |
40.000,- |
p/j |
|
2x Palletwagen |
€ |
400,- |
|
|
1x Weeg palletwagen 2000 KG uitlees stap 0,2 KG/ met oplader |
€ |
1090,- |
|
|
|
|
|
|
|
1x Stapelaar Handbediend hefhoogte 2500mm |
€ |
890,- |
|
|
|
|
|
|
|
1x Weegschaal Groot |
€ |
1089,- |
|
|
1x Oprij platen vloer pallet weegschaal |
€ |
450,- |
|
(per 2) |
Xx Afvalcontainer en Rolcontainers |
€ |
5,75 tot 495,- |
|
p/s |
Zonnepanelen |
€ |
7.000,- |
1x |
|
5x Werknemers Kosten inclusief Vakantietoeslag |
€ |
100.000,- |
p/j |
BIJ 36 uur per week |
5x Diverse Participanten |
€ |
3,- |
p/u |
Extra bovenop ww en wwb |
Vergunningen: ISO 9001/2008 ISO 14001, WEEELABEX en Registratie NIWO Jan Klapwijk E-mail: jan.klapwijk@kiwa.nl |
€ |
3500,- |
1x |
|
Verzekeringen Zekerheidspakket NN |
€ |
222,50 |
p/m |
Inclusief 10 Medewerkers |
Stichting: Go Go Gadget |
€ |
Prijs |
Tijdvak |
Extra info |
|
|
|
|
|
1x Computer |
€ |
1.000,- |
1x |
|
1x Koffieautomaat |
€ |
50,- |
p/m |
|
1x Huur |
€ |
40.000,- |
p/j |
|
Zonnepanelen |
€ |
7.000,- |
1x |
|
5x Werknemers Kosten inclusief Vakantietoeslag |
€ |
100.000,- |
p/j |
BIJ 36 uur per week |
5x Diverse Participanten |
€ |
3,- |
p/u |
Extra bovenop ww en wwb |
Verzekeringen Zekerheidspakket NN |
€ |
222,50 |
p/m |
Inclusief 10 Medewerkers |
Werknemers, met Plezier in hun Werk
Werknemer die snel kan Lezen en de Kernpunten kort kan Opschrijven.
Werknemer die snel kan Typen.
Werknemer die een Ondernemingsplanen snel kan maken.
Werknemer met ervaring in Belastingen, of bereid hier in te duiken.
Werknemer met ervaring in Subsidies, of bereid hier in te duiken.
Werknemer met ervaring in Banken, of bereid hier in te duiken.
Werknemer met ervaring in Financiën, of bereid hier in te duiken.
Werknemer met ervaring in Politiek, of bereid hier in te duiken.
Werknemer met ervaring in Wetten en Regelgeving, of bereid hier in te duiken.
Werknemer met ervaring in Advocatuur, of bereid hier in te duiken.
Werknemer met ervaring in Gemeente, of bereid hier in te duiken.
Werknemer met ervaring in Netweken, of bereid hier in te duiken.
Werknemer die het Leuk vind om Schoon te maken.
Werknemer die het Leuk vind om kinderen op te vangen.
Asielzoekers een baan aanbieden (kleine voorwaarde Engels sprekend)
Werknemer
Werknemer
Werknemer
Uithangbord: plus reclame op (vracht)Auto
Goed tehuis aangeboden voor uw oude Elektronica !
Wij geven minimaal € 0,20 tot € 10,- euro,
voor oude en/of kapotte Computer of Laptop.
Wij geven minimaal € 0,20 tot € 10,- euro,
voor uw oude en/of kapotte Elektronica apparatuur.
Andere spullen Welkom, loop gerust even binnen.
Investeringen, Inkomsten en Winst
Investering voor het eerste jaar: |
€ |
1.000.000,- |
Inkomsten voor het eerste jaar: |
€ |
15.000.000,- |
Winst voor het eerste jaar: |
€ |
13.000.000,- |
|
|
|
Investering voor het tweede jaar: (Eigen vermogen) |
€ |
13.000.000,- |
Inkomsten voor het tweede jaar: |
€ |
100.000.000,- |
Winst voor het tweede jaar: |
€ |
87.000.000,- |
|
|
|
Investering voor het derde jaar: |
€ |
87.000.000,- |
Inkomsten voor het derde jaar: |
€ |
2.912.000.000,- |
Winst voor het derde jaar: |
€ |
2.625.000.000,- |
Investeringen, Inkomsten en Winst voor het vierde jaar:
The Universe Has no Limit
Ondernemingsplan GadgetCycle
Bedrijven en Kantoren langs gaan. Mensen adviseren en informeren naar de mogelijkheden en werkwijze over de werkzaamheden die wij doen.
Wij zijn een Urban Mining bedrijf die doet aan hergebruiken van goederen en het ‘groen’ recycling hiervan.
Voor kleine en grote bedrijven, instanties en particulieren.
Die het beste voor hebben met het milieu en dus ook de natuur.
Wij plaatsen diverse containers in diverse voormaten en halen (ruilen) die door de klant aangegeven datum en tijd weer op, ééns per maand of eerder. Schoon en klaar voor gebruik.
Tevens kan men afgedankte elektronische apparaten en telefoons, bij ons aanbieden. Zijn deze nog te gebruiken dan kan men hiervoor nog een kleine vergoeding voor krijgen en gaat dat naar een kringloopwinkel toe.
Is het niet meer te hergebruiken dan gaat het met ons mee en wordt dat in eigen beheer gerecycled.
Dit gebeurd door ons grondig, het wordt helemaal uit elkaar gehaald en gaat in diversen containers.
Middelgrote en grote onderdelen gaan bij ons ook eerst door de versnipperraar heen, dit is ruimte besparend. Sommige kunststoffen en verpakking ‘s matreaal kunnen op deze werkwijze weer makkelijk hergebruikt worden.
Ook kijken wij de omgeruilde bakken na, zodat alles op de juiste wijze in de goede containers terecht komt.
In bijvoorbeeld telefoons zitten ongeveer 17 verschillende metalen, waaronder 7 edelmetalen, hiervan kunnen twee niet meer op de normale manier van de winning uit de grond gehaald worden en beginnen zeer zeldzaam te worden, maar nog wel nodig voor nieuwe telefoons en andere elektronische componenten.
Ik heb altijd al iets met het milieu gehad. Bij de diverse bedrijven waar ik gewerkt heb lette ik hier ook altijd zo goed mogelijk op. Het is een zaak van nu en later zuinig te zijn op deze planeet. Op deze manier kan ik en mijn medewerkers er zo goed mogelijk voor zorgen, dat het bij andere bedrijven ook in de toekomst gaat gebeuren. Zo maak ik en hopelijk ook mijn werknemers, van mijn hobby ook mijn werk.
Vooral het segment van de kleine bedrijven, wordt nog wel eens overgeslagen en ik verwacht, vooral in deze markt van deze bedrijfjes, hier een uitkomst in te bieden.
Wat mijn recycling bedrijf juist uniek maakt, is het feit dat ik een totaal plaatje lever aan klanten. Waar voor de klant ook nog eens zijn investering in de abonnement terug kan verdienen met het inzamelen van meer waardevolle recycling producten.
Zonder verder ‘s dat de klant zich ergens druk over hoeft te maken.
Een recycling bedrijf, waar je op kunt vertrouwen.
Daarnaast wil ik ook de kringloopwinkel en TD reparatiedienst in eigen beheer gaan uitvoeren.
Zelf ben ik elektromonteur en ik heb een grote affiniteit met computers.
In het bezit van jarenlange opgebouwde technische kennis, met heel veel plezier verkregen.
Zodat de ingezamelde goederen, niet onnodig afgedankt worden en een goed tehuis krijgen.
Het principe van het Urban Mining lijkt de oplossing voor veel van onze milieu problemen en energie voorziening.
Het doet een geheel nieuwe industrie ontstaan waarvan de omvang wel eens enorm zou kunnen zijn.
Er zit goud in ons afval. Letterlijk. Het terugwinnen heeft een nieuwe wereldwijde miljarden industrie gestart. Men noemt het Urban Mining en het is hot.
Een ton kapotte mobieltjes, computers of ander elektronisch afval bevat zestig keer zoveel goud als een ton gouderts. Het goud in het elektronische afval is bovendien een stuk makkelijker te oogsten. Geschat wordt dat nu al 30 tot 40% van de wereldvraag naar zeldzame metalen hiermee gedekt kan worden en het is nog maar het begin.
Personalia
Naam: |
Patrick de Graaf |
||
Adres: |
Veilingkade 1 |
||
Postcode en woonplaats: |
2321 GT Leiden |
||
Telefoonnummer: |
+31(0)681797783 |
||
Geboortedatum: |
22-09-1971 |
||
Nationaliteit: |
Nederlander |
||
Burgerlijke staat: |
Gescheiden |
||
Kinderen: |
Tamara |
Leeftijd: |
16 |
Opleidingen
Opleiding |
van |
tot |
diploma |
LTS-C Elektrotechniek |
1984 |
1988 |
ja |
Sterke eigenschappen en vaardigheden |
Technisch kennis met een brede scala van interesse, Integriteit, Eerlijkheid, Wereld georiënteerd en een groot Enthousiasme. |
|
Deze eigenschap is van belang voor mijn bedrijf in: |
Deze eigenschap bezit ik in: |
|
||
Eigenschap |
grote mate |
mindere mate |
voldoende |
onvoldoende |
Oplossing |
Creativiteit |
ja |
|
|
|
|
Probleemanalyse |
ja |
|
Uitmuntend |
|
|
Commercieel inzicht |
ja |
|
ja |
|
|
Organiseren |
ja |
|
ja |
|
|
Stressbestendigheid |
|
ja |
|
ja |
|
Financieel inzicht |
ja |
|
|
ja |
Mijn zus vaak om raad vragen en anderen. |
Branche-ervaring |
|
ja |
ja |
|
Na veel informatie op te vragen en mij er in te verdiepen. |
Besluitvaardigheid |
ja |
|
ja |
|
|
Flexibiliteit |
ja |
|
Sterk |
|
|
Doorzettingsvermogen |
ja |
|
Sterk |
|
|
Leiding geven |
|
ja |
|
ja |
Mij niet uit mijn ritme laten halen en mijn doorzettingsvermogen inzetten. |
Marktgerichtheid |
ja |
|
ja |
|
Ik heb mij er goed in verdiept, iets wat ik altijd doe. |
Communicatie |
ja |
|
Redelijk |
|
|
Handelsnaam: |
Go Go Gadget |
Werk-BV: |
GadgetCycle |
Stichting: |
Stichting: Go Go Gadget |
Adres: |
Veilingkade 1 |
Postcode en woonplaats: |
2321 GT Leiden |
Telefoonnummer: |
+31(0)681797783 |
Fax: |
Nog niet van toepassing |
E-mail: |
patrick.de.graaf@ go-go-gadget.eu en Info@go-go-gadget.eu |
Website: |
go-go-gadget.eu |
Oprichtdatum: |
|
KvK nummer: |
|
Ikzelf en mijn Zus doen de administratie en boekhouding binnen het bedrijf. Elke maand wil ik dit laten controleren door een accountant, samen met de opmaak van de Jaarstukken aan het einde van het boekjaar.
Bunnig & Partners Accountants + Adviseurs Vijf Meilaan 135-A Postbus 1021 2302 BA Leiden T: 071-531 13 21 |
WEEELABEX, Registratie NIWO, ISO 9001/2008 en ISO 14001 (In Aanvraag) |
Zekerheidspakket NN € 222,50 p/m Inclusief 10 Medewerkers |
Zie: Algemene voorwaarden (nbbu).pdf |
Swot-analyse
Sterktes Strengths |
Zwaktes Weaknesses |
Kansen |
Bedreigingen Threats |
Flexibiliteit |
Klein (dus kwetsbaar) |
Groeiende markt |
Aankomende concurrentie |
Unieke productcombinatie |
Onbekend met hoe het zal uitpakken |
Kan een 'Hot item' in de media worden |
Aanbieders die onder het tarief gaan zitten |
Integriteit, loyaliteit en eerlijkheid zijn de kern van het bedrijf |
|
Overheid dringt aan op o.a. duurzaam recycling en co2 reductie |
|
Er zijn op dit moment geen bedrijfjes die dit uitgebreid en klantgericht verzorgging pakket aanbidden, zover ik heb na kunnen gaan. Een groot risico kan wel ontstaan als Shanks NL in midden 2016 van start gaat, dit hoop ik voor te kunnen zijn. |
Zoals al aangegeven zijn er op dit moment weinig bedrijven in de buurt, die dit uitgebreid en klantgericht verzorgging pakket aanbidden. Door concurrerende prijs lager te houden dan Shanks NL, hopen wij hier een groot marktaandeel te bemachtigen. |
Een totaalpakket zonder omkijken, tegen een redelijke prijs. Waar voor de klant ook nog eens zijn investering in de abonnement terug kan verdienen met het inzamelen van meer waardevolle recycling producten. |
|
Inkomenssituatie
Huidig inkomen |
|
||||
Loondienst: |
€ |
netto per maand |
|
uur per week |
|
Uitkering: |
€ 914,- |
netto per maand |
Soort uitkering: |
WWB |
|
Overige inkomsten: |
€ |
netto per maand |
|
||
|
|
|
|
||
Eigen vermogen |
€ 888,- |
||||
Achtergesteld vermogen |
€ |
||||
Betalingsachterstanden |
€ 0,- |
Regeling: |
Ja, WSNP |
Werkgever |
van |
tot |
functie |
Broomans Leiden |
2003 |
2012 |
Graveerder |
Voor een uitgebreide beschrijving en werkervaring, zie bijgeleverde CV |
Diversen |
De 7 vragen die een investeerder jou zeker gaat stellen
Als je in de startfase van een bedrijf op zoek bent naar aanvullende financiering, kun je dat op verschillende manieren aanpakken. Maar welke financieringsoptie je ook kiest, de kans is groot dat je vroeg of laat tegenover een potentiële investeerderspartij zit om jouw plannen toe te lichten. Wat kun je tijdens zo'n eerste gesprek verwachten? Dat lees je in dit artikel: de 7 vragen die een investeerder jou zeker gaat stellen.
Vraag 1: wat houdt jouw startup of project in?
Negen van de tien keer zal dit de openingsvraag zijn van het gesprek. Dit is dan ook hét startsein om jouw zorgvuldig voorbereide 'elevator pitch' te geven. Een investeerder is namelijk op zoek naar ondernemers die in slechts een paar zinnen concreet kunnen vertellen wat ze met hun bedrijf of project willen gaan doen, hoe ze dat gaan bereiken en waarom dit idee zal aanslaan bij hun belangrijkste doelgroep.
Om te voorkomen dat jij in je enthousiasme alsnog de klassieke beginnersfout maakt om een te lange introductie te houden, moet je ervoor zorgen dat je steeds bij de kern blijft en niet te veel uitweidt met technische details (dat komt later wel). Het is in deze fase belangrijker dat je de aandacht van je gesprekspartner 'pakt' en dat hij meer wil weten van jouw plannen. Dat bereik je eerder met een verrassende of verbeeldende invalshoek dan met een gedetailleerde doch weinig originele presentatie. Oefen het openingspraatje desnoods een paar keer voor de spiegel in de dagen voorafgaand aan de afspraak toe. Lees hier hoe je een goede elevator pitch opstelt.
Vraag 2: hoe veel kapitaal heb je minimaal nodig om te kunnen starten?
De eerste vraag is misschien wel de meest belangrijke om te beantwoorden: hoe veel geld heb je nodig om van start te kunnen gaan? Eigenlijk kun je daar in de meeste gevallen een stille vervolgvraag aan toevoegen: "En zou je ook met minder toe kunnen?" De belangrijkste reden dat potentiële investeerders dit willen weten, is dat zij zo een beter beeld krijgen van hoe reëel jij de kansen van jouw onderneming zelf inschat en of je over een goed 'Plan B' beschikt om eventuele (financiële) tegenslagen te kunnen opvangen.
Vraag 3: waaraan ga je dit bedrag besteden?
In tegenstelling tot bij de eerste vraag is het hier juist wél belangrijk dat je heel precies vertelt wat je met het geïnvesteerde kapitaal van plan bent. Met een relatief vaag antwoord over dat je met dit geld de start of doorgroeifase van jouw onderneming wilt realiseren, zal de investeerder vaak geen genoegen nemen. Het is daarom belangrijk dat je hier zo exact mogelijk omschrijft welk bedrag je waaraan wilt gaan besteden (denk hierbij bijvoorbeeld aan het aannemen van personeel, aanschaffen van nieuwe machines of aflossen van bestaande leningen).
Vraag 4: hoe gaat jouw product of dienst de markt veranderen?
Investeerders beseffen natuurlijk heus wel dat je als startende ondernemer geen glazen bol hebt die jou exact laat zien waar je over een jaar of vijf met jouw bedrijf zult staan, maar desalniettemin zien zij graag dat je hebt nagedacht over de mogelijke invloed die jij met jouw product/dienst kunt gaan uitoefenen op de markt. Dit is een goed moment voor een wat meer persoonlijke invalshoek: beschrijf de situatie van een klant voor en nadat hij jouw product of dienst heeft aangeschaft en illustreer hoe dit de werk- of leefsituatie van deze persoon heeft beïnvloed.
Als jij met jouw onderneming bijvoorbeeld voordeligere energievoorzieningen wilt gaan aanbieden, kun je het voorbeeld geven van hoe veel geld een trouwe klant in vijf jaar tijd heeft kunnen besparen op energierekeningen en dat hij zo meer geld heeft overgehouden voor andere dingen. Leg de nadruk hier dus liever niet op jouw succes, maar richt je voornamelijk op het belang voor de klant. Enkele enthousiaste testimonials van huidige tevreden of toekomstige klanten zouden hier ook niet misstaan.
Vraag 5: wanneer verwacht je 'break even' te zullen draaien?
Of wat een investeerder eigenlijk hiermee bedoelt: "Hoe profiteer ik van deze investering?" Het gaat hier meestal natuurlijk niet om een liefdadigheidsproject: uiteindelijk willen investeerders natuurlijk zelf ook geld verdienen aan de investering in jouw startup of project. Hoe hoog deze opbrengst zal zijn, hangt af van uiteenlopende ontwikkelingen en situaties. Jouw startup kan in één klap enorm succesvol worden of er juist jaren over doen om de gestelde doelen te bereiken.
Geld nodig?
Je kunt op verschillende manieren aan geld komen. Bekijk dit handige overzicht van Rabobank om te zien welke financiering het beste bij jou past.
Het is dan ook lastig om een echt bevredigend antwoord op deze vraag te geven. Zowel jij als jouw investeerder kan immers niet in de toekomst kijken. Desalniettemin kun je zo'n partij wellicht enigszins geruststellen door een sheet te tonen, waarop je - met behulp van diagrammen - een realistische schatting maakt van hoe veel geld een investeerder op termijn zal verdienen in het meest positieve, een gemiddeld of juist negatief geval. Zo laat je in ieder geval zien dat je goed over alle mogelijke scenario's (en de financiële consequenties) hebt nagedacht.
Vraag 6: wat is jouw meerwaarde ten opzichte van jouw concurrenten?
Uit het antwoord op deze vraag moet blijken dat jij de markt en sector waarin jij een product of dienst wilt lanceren uitvoerig hebt onderzocht. Concurrenten (groot of klein) zijn er altijd en dat gegeven hoeft heus niet te bijten met jouw pogingen om voldoende startkapitaal op te halen, zolang je tijdens het gesprek met de investeerder maar kunt aantonen dat jij een manier hebt gevonden om je van deze concurrentie te onderscheiden. Als jij met overtuiging kunt zeggen waarom klanten het product in kwestie straks bij jou zullen kopen en de (gevestigde) concurrent voortaan links laten liggen, laat je zien dat je een concrete strategie hebt gevonden om de concurrentie succesvol af te troeven.
Vraag 7: hoe ga je het product of de dienst promoten?
De reden dat een investeerder jou die vraag stelt, is omdat hij wil weten of je belang hecht aan een goede marketingstrategie en of je al hebt nagedacht hoe je dat bij jouw bedrijf wilt gaan aanpakken. Veel investeerders willen graag horen of je jouw product of dienst onder de aandacht gaat brengen via traditionele methoden (zoals het plaatsen van advertenties) of ook nieuwere technieken wilt gaan toepassen.
Denk daarbij aan de inzet van contentmarketing (het verspreiden van relevante en waardevolle content) en social media. Omdat marketingactiviteiten op termijn aardig in de kosten kunnen lopen, zal menig investeerder graag willen horen hoe veel geld jij hiervoor wilt vrijmaken. Schat dit bedrag zo goed mogelijk in en vergeet ook niet om aan te geven in welk tijdbestek je dit geld zou willen uitgeven, maar sta vervolgens altijd open voor eventuele suggesties van de investeerder, zeker als deze bekend is met het type product of dienst en de markt. Wellicht schat jij de kosten wel veel te laag (of juist te hoog) in. Hoe eerder in het proces je hierop kunt bijsturen, hoe beter.
Achter de Schermen !
De waarheid is dat er geen of maar moeilijk een baan te vinden of te creëren is/zijn.
Op dit moment zijn er meer dan 700duized werkzoekende hier in Nederland, dit komt neer op 8,2%, die allemaal hun best doen om ten eerste werk te vinden en ten tweede voor een goed inkomen te zorgen. Dit laatste is een groot probleem geworden, de gelijkheid in lonen is de laatste jaren flink uit zijn proporties geraakt. Ik kan je vertellen dat dit nog een stapje erger is.
De lonen zijn in de afgelopen dertig jaar hetzelfde gebleven of zelfs in een paar gevallen achteruit gegaan. Dit geldt voor de grootste groep werkende, namelijk tot en met 1x modaal.
Heeft dit te maken met de euro, niet zozeer, maar het heeft wel meegespeeld.
Buiten de grote groep werkzoekende, is er nog een groter wordende groep van jongeren die niet aan de slag kunnen.
Er worden gewoonweg te weinig banen in de “gewone” arbeidsmarkt gecreëerd. Vanuit de Politiek en de Overheid hoeven we hier niet veel of heel weinig van te verwachten, wij zullen hier dus zelf iets aan gaan doen.
Het enige wat nu gedaan wordt is mensen bezig te houden met naar mijn idee onzinnige rondjes laten lopen, als een hamster in een rad.
Mijn idee is dat we met zijn allen sterk staan en de krachten kunnen bundelen, zodat we hier iets mee kunnen doen.
Met als uiteindelijke resultaat meer loon en dus ook gelijkheid hierin en minder uren te hoeven werken. Onzin zal je zeggen, Nee, dit is haalbaar en zeer realistisch. De industrie is op dit moment bezig veel banen op te vullen met robots, in de jaren tachtig en negentig is al een groot deel van de productie naar andere landen gegaan waar de lonen veel lager waren en zo ook de milieu eisen. Op dit moment vind er nog eens een aanzienlijke verandering plaats, namelijk onder andere je eigen oude baan “gratis en vrijwillig doen”, onder de noemer van de Participatiewet. Dit verdient uitleg.
Neem al voorbeeld TPG-Post: Deze heeft ten tijde van de crisis van 2008 gebruik gemaakt mensen om deze reden te kunnen ontslaan, dit waren er in totaal meer dan 15duizend, voornamelijk bezorgers. Nu mogen de zelfde mensen onder de noemer Participatiewet, parttimewerk hetzelfde doen voor minder uren en onder het minimum loon. In Rotterdam gebeurt hetzelfde bij de Roteb. Gewone banen worden opgevuld door gratis krachten en mensen in de bijstand, met behoud van uitkering en dus onder het minimum loon.
De eerste twee maanden plaatselijk. (1000 Mensen)
De derde en de vierde maand in de randstad. (10.000 Mensen)
De vijfde tot de zesde maand Zuid en Noord-Holland. (100.000 Mensen)
De zevende tot de twaalfde maand Landelijk. (700.000 Mensen)
Advertentie 1 !
Krijg je ook het gevoel dat je salaris is stil blijven staan ?
Of in sommige gevallen zelfs achteruit is gegaan ?
Je buik vol hebben van alle sollicitaties ?
Meld je aan bij: Stichting: Go Go Gadget
Voor een betere wereld
Iedereen met een beetje kennis is Welkom !
Advertentie 2 !
Vindt U ook dat U te veel betaald aan Uitzendbureaus ?
Meld je aan bij:
Stichting: Go Go Gadget
Voor een betere wereld
Maar vooral een goedkopere !
Argumenten om je aan te melden bij:
Stichting: Go Go Gadget
Heb je altijd al een baan willen hebben, waar je niets voor hoeft te doen en er toch voor betaald krijgen ?
Dan ben je bij ons aan het goede adres.
Wat bieden wij jou:
Als je je bij ons inschrijft en zolang je ingeschreven staat ontvang je € 1,- per uur.
Als je bij ons op het filiaal aanwezig bent ontvang je € 3,- per uur
Dit is op parttimebasis van 20 uur per week. ( € 320,- p/4/w) ( € 4160,- p/j )
Met als extra voordeel dat je je uitkering kan behouden.
Wat vragen wij jou, bij te dragen hiervoor, als je bij ons op het filiaal bent.
Een beetje van je kennis over te dragen aan ons en anderen.
Dit is wat anderen ook voor jou doen.
Het is een Win-Win Situatie !
Wat hebben wij jou nog meer te bieden:
Wij gaan workshops geven, geheel vrijblijvend en kosteloos
Verruim je kennis op kosten van je werkgever.
Hier wordt je dan ook € 3,- per uur, voor vergoed.
Nog steeds niet overtuigd ?
Help ons dit te veranderen, wij staan voor alles open.
Goede ideeën worden beloond en juist aangemoedigd.
"Kennis is macht, kennis delen is kracht", wordt er gezegd.
100.000 mensen =416.000.000 700.000 mensen =2.912.000.000
Ideeën welkom !
FAIR Media Annalist
Fairness & Accuracye In Reporting
Journalisten en Media
Internet Café / Buurthuis / Fitness / ?
Maatschappelijk en verantwoordt bezig zijn << ----- voor het publiek
(Geheime organisatie om Nederland in één jaar over te nemen en de wereld in vijf jaar)
Er is maar één regel, er wordt niet over Voetbal of GTST gepraat, dit kost een pak koekjes
Iedereen in dienst nemen ------ >> Schaarste creëren in de arbeidsmarkt.
Vooral de Techniek, Bouw, Zorg en Schoonmaak ! ! !
Hierdoor schakel je ook de Uitzendbureaus en Detacheringsbureaus UIT
Mensen met BBW en UWV vragen niet meer te solliciteren, later volgt nog meer…..
Niemand wordt achter gelaten, iedereen is Gelijk !
Verwacht je ook niet een snelle oplossing (van) door Den Haag ?
Help jezelf en ons allemaal, dit te veranderen !
Komen we verder zonder een TIJDEIJKE Dictatuur ??
Samen werken met Idoe, Andere stichtingen en Milieubewegingen
Stikkers verwijderen ---->> Fiets Fout=Fiets Weg !
Securitisatie en PROMISSORY NOTE
Cookiemonster Cookies
Onderop neming ! (Terugverdien Model)
Helemaal mee eens !
Geen belasting meer betalen.
Met als grote beweegredenen:
Stoppen met de oorlogen te financieren !
NCF: Ad van Rooij en Rob Brockhus bespreken de grondwettelijke positie van Benelux
Nederland en de Euro zijn niet wettig, volgens dit stuk
Alle wetten en verdragen na 1944, zijn niet rechtsgeldig
https://www.youtube.com/watch?v=cDOtnGO_Bj8
Veranderen
De Democratie is tegenwoordig ver te zoeken.
Corporatocracy, Oligarchie en Plutocratie is een beter woord voor dit alles.
Een plutocratie is een bestuursvorm waarin de rijksten aan de macht zijn en de wetgeving voor grote groepen binnen een samenleving kunnen bepalen. De naam is een samenstelling van de Griekse woorden πλουτος (rijkdom) en κρατειν (regeren, de macht hebben).
De term wordt ook wel gebruikt voor de heerschappij van het grote kapitaal.
Oligarchie
Bij een oligarchie (Oudgrieks: ολιγος (oligos) = 'weinig' en αρχειν (archein) = 'heersen') is de macht in handen van een kleine groep mensen. Deze mensen kunnen te onderscheiden zijn door onder andere hun koningschap, rijkdom, familiebanden, educatie of prestige.[1]
In een oligarchie is de autoriteit van de wetten afgeleid van de autoriteit van deze gesloten elite. Het is een van de vijf staatsvormen beschreven door Plato, die de oligarchie identificeert als de 'slechte' variant van aristocratie omdat die uitsluitend de bevoordeling van de eigen klasse voor ogen heeft.
Inhoud
Voorbeelden
De beroemdste oligarchische polis was Massalia, wiens staatsinrichting gedurende de oudheid de bewondering van velen genoot. Ook de poleisSparta, Korinthe en Athene zijn ooit voorbeelden geweest van oligarchieën, evenals enkele Nederlandse steden in de 17e en 18e eeuw. Ook de Fenicische handelsstad Carthago was een oligarchie.
De term 'oligarch' werd weer veel gebruikt toen na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie verschillende topmensen uit de Russische zakenwereld nauwe banden bleken te onderhouden met de politiek en zo hun invloed konden aanwenden bij politieke besluitvorming. Om dezelfde reden worden de Verenigde Staten tegenwoordig ook steeds vaker als oligarchie getypeerd.[2][3][4]
Voorbeeld van een door een oligarchie bestuurd land in de huidige tijd is Saoedi-Arabië, waar de macht gedeeld wordt door een duizendtal prinsen die deel uitmaken van het Huis van Saoed.[bron?]
IJzeren wet van de oligarchie
Socioloog Robert Michels stelde dat alle organisatievormen, onafhankelijk van het democratische of autocratische gehalte in het begin, onvermijdelijk oligarchisch worden. Daarmee sluit deze ijzeren wet van de oligarchie aan bij de elitetheorie van Pareto en Mosca.
Corporatocracy /ˌkɔrpərəˈtɒkrəsi/, is a term used as an economic and political system controlled by corporations and/or corporate interests.[1] It is a generally pejorative term often used by critics of the current economic situation in a particular country, especially the United States.[2][3] This is different from corporatism, which is the organisation of society into groups with common interests. Corporatocracy as a term is often used by liberal and left-leaning critics, but also some economic libertarian critics and other political observers across the political spectrum.[2][4][5][6][7][8][9][10][11][12][13][14][15] Economist Jeffrey Sachs described the United States as a corporatocracy in his book The Price of Civilization.[16] He suggested that it arose from four trends: weak national parties and strong political representation of individual districts, the large U.S. military establishment after World War II, big corporate money financing election campaigns, and globalization tilting the balance away from workers.[16]
This collective is what author C Wright Mills called the Power Elite, wealthy individuals who hold prominent positions in corporatocracies. They control the process of determining a society's economic and political policies.[17]
The concept has been used in explanations of bank bailouts, excessive pay for CEOs, as well as complaints such as the exploitation of national treasuries, people, and natural resources.[18] It has been used by critics of globalization,[19] sometimes in conjunction with criticism of the World Bank[20] or unfair lending practices,[18] as well as criticism of "free trade agreements".[19]
Verwacht je ook niet een snelle oplossing (van) door Den Haag ?
Help jezelf en ons allemaal, dit te veranderen !Bijlage: 1
‘Speed daten’ met Uitzendbureaus en Banenmarkt.
In de afgelopen 20 jaar dat ik met ondernemers heb gewerkt, is er altijd die ene vraag geweest die me vaker gesteld wordt dan enige andere vraag. “Hoe krijg ik meer opdrachten en genereer ik nieuwe klanten?”.
Dus ik besloot mezelf uit te dagen en met meer dan 50 ideeën te komen in een uur tijd.
Dit werd een lange lijst met ideeën, met acties variërend van 10 seconden tot 10 dagen om ze te implementeren. Voor elk wat wils zogezegd en ik weet zeker dat er een paar ideeën tussen zitten waar je zelf nog niet aan had gedacht.
Dus, laat ik geen tijd verspillen, hier zijn de 55 ideeën (in alfabetische volgorde):
Voilà, een flinke lijst van ideeën!
Ik ben benieuwd naar jouw idee(ën).
En alsjeblieft, neem een moment om dit artikel door te geven… laat je Facebook vrienden, Twitter volgers en LinkedIn connecties weten van deze lijst, zodat ook zij ervan kunnen profiteren en hun ideeën kunnen toevoegen.
Op jouw succes!
Nisandeh Neta en team Open Circles Academy een nieuwe dienst strong
Bijlage: 2
Elektronica Recycling
Elektronica recycling: Computers, Printplaten, Geheugen
Recycling van uw oude elektronica [ verdien geld ! ]
Mocht u thuis of bij uw bedrijf oude computer(s), servers willen verwijderen dan kunt u bij ons zelfs geld krijgen van uw oude product.
Alle computers, mainboards worden gecontroleerd en u vangt dan de hoogte prijs, daarnaast zijn de geheugen banken zeer interessant wat een prijs makkelijk kan stijgen naar euro 15,00 per kilo ( let op! Deze waarde kan fluctueren )
CPU’s (central process unit)
Pentium ( Intel computers )
Power supplies (elektrische voeding)
RAM Chips goud / zilver zijn veel geld waard
Servers ( geeft meerwaarde met racking/bekabeling )
Harddisks kunnen worden gewiped waardoor we certificaat kunnen leveren.
Dagprijzen oude metalen
Prijs oud ijzer en dagprijzen oude metalen
Hieronder vind je de dagprijs van het oude metaal terug. Deze prijs varieert van dag tot dag deze is over het algemeen vrij stabiel maar toch zijn er liggen schommelingen. Zeker voor het oud metaal dat meer waard is zoals, koper, lood en zink zijn de prijzen zeer variërend. Dit komt gewoon door de vraag en aanbod op de markt. Als er bv teveel is aan koper en de vraag is laag dan daalt de dagprijs van het koper. Maar is er de volgen dag een grotere vraag van koper dan er is dan gaat de prijs de hoogte in. Daarom moet je steeds de juiste dag prijs van het oude metaal controleren voor je dit gaat inleveren bij de schroothandelaar want zo ben je zeker dat je juist prijs krijgt voor jouw oude metalen.
Oude metalen / oud ijzer prijs
Soort Metaal |
Prijs |
Oud ijzer Shredder |
€ 0,14 / kg |
Oud koper Licht knip |
€ 4,10 / kg |
Oud zink |
€ 0,85 / kg |
Oud lood |
€ 1,05 / kg |
Oud aluminium |
€ 0,80 / kg |
Zwaar ijzer |
€ 0,16 / kg |
Licht ijzer |
€ 0,16 / kg |
Gietijzer |
€ 0,19 / kg |
Wit goed |
€ 0,14 / kg |
Huishoud Elektronica |
€ 0,12 / kg |
Kleine partijen ijzer |
€ 0,05 /kg |
Rvs 304 |
€ 0,90 /kg |
Rvs Draaisel |
€ 0,70 /kg |
Aluminium Draaisel |
€ 0,60 /kg |
Aluminium Profiel - Blank |
€ 1,30 /kg |
Nieuwe blank aluminium |
€ 1,15 /kg |
Aluminium gegoten |
€ 0,85 /kg |
Aluminium velgen (schoon) |
€ 1,15 /kg |
Koper Rood |
€ 4,40 /kg |
Koper handgeld |
€ 4,80 /kg |
Koper messing geel |
€ 2,65 /kg |
Brons |
€ 3,60 /kg |
Kabel Pvc min. 40% koper |
€ 1,50 /kg |
Ijzerdraaisel |
€ 0,15 /kg |
Wrakken zonder motor |
€ 1,20 /kg |
Wrakken met motor |
€ 1,35 /kg |
Gietijzeren Automotoren |
€ 1,90 /kg |
Holland Recycling
Bezoekadres hoofdkantoor:
Postadres: |
|
|
|
Bezoekadres schroot, metalen en elektronica: openingstijden: ma t/m vr 07:30 uur t/m 16:30 uur |
|
Telefoon: |
0800 - 44 000 04 0031 - 411 650 019 |
Fax: |
0411 - 745 000 |
Email: |
|
Website: |
|
|
|
Kvk-nummer: |
51399210 |
|
|
Bank: |
NL 18 RABO 0149 4999 14 |
BIC: |
RABONL2U |
VIHB: |
NB 515 109 VIHB |
ElectronicaRecycling.NET
Bijlage: 3
Geheimhouding
Ik …………………………(Volledige Naam) ben tot niets verplicht voorafgaande de ondertekening.
Hierna beloof ik het gepresenteerde bedrijf ’s informatie, die ik krijg, met niemand verder’ s te delen, tot aan een later nader overeen te komen datum en tijdstip.
Tevens sta ik toe ingeschreven te staan bij de
Stichting: Go Go Gadget
Hier zijn geen kosten aan verbonden, alleen geheimhoudingsplicht.
Bij schending van de bedrijf ’s informatie verbeurt de werknemer ten gunste van de werkgever, na de mededeling van de werkgever over het bestaan van de overtreding, een directe, zonder ingebrekestelling, opeisbare boete van € 500.000,- per overtreding en tevens € 500,- voor elke dag dat de overtreding voortduurt.
In plaats van deze boete kan de werkgever ook volledige schadevergoeding vorderen.
Handtekening Handtekening en Datum
………………………………. …………………………..
P.J.A. de Graaf
Voorbeeld Contract
Ondergetekenden:
Go Go Gadget, gevestigd aan Contractlaan 10, 1088 AT te Deventer, vertegenwoordigd
door persoon Patrick de Graaf, hierna te noemen werkgever.
en
werknemer Mark Baan , geboren te Olst d.d. 15 juni 1975, wonende aan
Werkpad 21, 1025 BC te Deventer, hierna te noemen werknemer, verklaren het
volgende te zijn overeengekomen:
Indiensttreding
Werknemer treedt met ingang van 1 augustus 2015 bij werkgever in dienst.
Duur arbeidsovereenkomst
De arbeidsovereenkomst is aangegaan voor bepaalde tijd en wel voor de duur van 1 jaar.
De arbeidsovereenkomst eindigt van rechtswege, zonder dat enige opzegging vereist is, na het verstrijken van 1 jaar.
De arbeidsovereenkomst eindigt in ieder geval, zonder dat enige opzegging vereist is, op het moment dat de werknemer de pensioengerechtigde leeftijd bereikt volgens de Algemene Ouderdomswet (AOW).
Het is verstandig om uitdrukkelijk vast te leggen wanneer en hoe de overeenkomst eindigt. Moet de overeenkomst bijvoorbeeld van te voren worden opgezegd of verloopt de overeenkomst automatisch na de periode van 1 jaar? En hoe zit het bijvoorbeeld in het geval dat de overeenkomst van rechtswege is verlengd?
Proeftijd
Voor deze arbeidsovereenkomst geldt een proeftijd van drie maand.
De proeftijd begint bij de aanvang van de arbeidsovereenkomst.
Het niet opnemen van een proeftijdbeding kan grote financiële consequenties met zich mee brengen. In het proeftijdbeding moet de periode van de proeftijd worden vastgelegd. Indien niet of niet de juiste proeftijdperiode wordt vastgelegd, is het algehele proeftijdbeding ongeldig en is er niet sprake van een proeftijd.
Omvang arbeidsovereenkomst
De arbeidsovereenkomst wordt aangegaan voor gemiddeld 35 uur per week.
Werktijden
Per dag zal er 7 uur gewerkt worden.
Er zal gewerkt worden op maandag t/m vrijdag van 9:00 uur t/m 16:30 uur.
De werkgever heeft het recht om in overleg met de werknemer de werktijden te wijzigen.
Functie en Werkzaamheden
Tamara Uitzoeken btw %%%%%%% ??
De werknemer treedt bij de werkgever in dienst in de functie van juridisch medewerker en zal de volgende werkzaamheden verrichten: overeenkomsten opstellen.
Het is verstandig om in het contract rekening te houden met de situatie dat de werknemer zijn normale werkzaamheden niet kan uitvoeren omdat er geen werk is. De werkgever kan in het contract vastleggen dat hij in deze situatie de werknemer andere werkzaamheden kan opdragen en de werknemer dit niet kan weigeren.
Salaris
De werknemer ontvangt een salaris van € 3,- per uur.
De werkgever zal het loon en overige vergoedingen, na aftrek van de wettelijke verplichte inhoudingen, voldoen aan het einde van iedere kalendermaand door overmaking op de door de werknemer op te geven bankrekening.
De werkgever verstrekt de werknemer bij elke voldoening van het loon een loonstrookje.
Er zijn verschillende variaties mogelijk wat betreft het toekennen van een bonus zoals een dertiende maand. Het toekennen van een bonus kan bijv. afhankelijk worden gesteld van het functioneren van de werknemer of van het bedrijfsresultaat.
Vakantiedagen
De werknemer heeft per kalenderjaar recht op 25 vakantiedagen met behoud van loon.
De werkgever is verplicht de werknemer in de gelegenheid te stellen vakantiedagen op te nemen. De werkgever dient de vakantie vast te stellen in overeenstemming met de wensen van de werknemer. De werkgever kan hiervan afwijken op grond van gewichtige redenen.
De opgebouwde maar niet genoten wettelijke vakantiedagen vervallen een half jaar na het einde van het kalenderjaar waarin die dagen zijn opgebouwd.
De bovenwettelijke vakantiedagen verjaren na verloop van 5 jaar op het tijdstip van de laatste dag van het kalenderjaar waarin de vakantieaanspraak is ontstaan.
De werknemer heeft recht op een minimum aantal vakantiedagen per jaar. Het minimum aantal vakantiedagen is afhankelijk gesteld van de arbeidsduur.
Behalve recht op vakantiedagen kan een werknemer ook recht hebben op Atv-dagen. ATV staat voor arbeidstijdverkorting.
Vakantietoeslag
De vakantietoeslag bedraagt 8% van het bruto-jaarloon, genoten over de periode van 1 juni tot en met 31 mei. Uitbetaling van de vakantietoeslag vindt uiterlijk plaats in de maand mei.
Indien er een vaste vakantieperiode geldt of wanneer deze jaarlijks wordt vastgesteld, dan moet dit in de arbeidsovereenkomst worden opgenomen.
Overwerk
Indien de omstandigheden binnen de onderneming overwerk noodzakelijk maken en de werkgever aan werknemer een verzoek richt om overwerk te verrichten, is werknemer verplicht om over te werken.
Er is sprake van overwerk wanneer de overeengekomen wekelijkse arbeidsduur wordt overschreden. Overwerk is toegestaan tot maximaal 10 uur per week.
Het is verstandig om in de arbeidsovereenkomst vast te leggen wanneer er precies sprake is van overwerk om zodoende conflicten te voorkomen.
Pensioen
Er is geen verplichte pensioenregeling.
Indien een werknemer niet wil deelnemen aan een pensioenregeling dan kan hij hier afstand van doen door middel van een afstandsverklaring..
Opzegging
Zowel de werkgever als werknemer is bevoegd de arbeidsovereenkomst, met inachtneming van de opzegtermijn, tussentijds te beëindigen.
De opzegtermijn die de werkgever en werknemer in acht dient te nemen bedraagt één maand. De opzegging dient schriftelijk te geschieden tegen het einde van de kalendermaand.
De opzegtermijn die de werkgever in acht dient te nemen bedraagt bij een arbeidsovereenkomst die op de dag van opzegging:
De opzegtermijn die de werknemer in acht dient te nemen bedraagt één maand.
Bij een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd kan de arbeidsovereenkomst alleen in de tussentijd worden opgezegd als dit schriftelijk is vastgelegd.
De werkgever kan in de arbeidsovereenkomst afwijken van de wettelijke opzegtermijnen en langere opzegtermijn overeenkomen.
Reiskostenvergoeding
De werknemer ontvangt een vergoeding voor de reiskosten woon-werkverkeer van € 0,19 per gereisde kilometer.
De reiskostenvergoeding is onbelast en maakt geen deel uit van het loon van de werknemer.
Naast een reiskostenvergoeding kan de werkgever ook een onkostenvergoeding en studiekostenregeling geven. Het is verstandig om dit in het arbeidscontract op te nemen.
Arbeidsongeschiktheid
Ingeval van arbeidsongeschiktheid is de werknemer verplicht onmiddellijk, in ieder geval voor aanvang van de werkdag, hiervan melding te geven aan de werkgever.
De werknemer is verplicht zich te houden aan de ziektevoorschriften die gelden binnen het bedrijf. Deze regels zijn als bijlage bij deze arbeidsovereenkomst gevoegd en maken deel uit van de arbeidsovereenkomst.
Indien de werknemer arbeidsongeschikt is wegens ziekte is de werkgever verplicht minimaal twee jaar 70% van het bruto-loon door te betalen. In het arbeidscontract kunnen aanvullende regelingen opgenomen worden.
In de arbeidsovereenkomst kan de werkgever opnemen dat per ziekteperiode geen recht op loon bestaat op de eerste of eerste twee dagen van de ziekte (de zogeheten wachtdagen).
Concurrentiebeding
Het is de werknemer zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de werkgever verboden om zowel tijdens zijn dienstverband als gedurende een periode van 1 jaar na beëindiging daarvan direct of indirect of op welke andere wijze dan ook betrokken te zijn bij, of medewerking te verlenen aan, activiteiten welke direct of indirect concurreren met de activiteiten van Model bv.
Het is de werknemer zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de werkgever verboden gedurende 1 jaar na de beëindiging van de arbeidsovereenkomst, binnen een gebied van 100 kilometer van de vestigingsplaats van werkgever, tegen vergoeding of om niet, direct of indirect in dienst te treden bij of op enigerlei wijze werkzaamheden te verrichten voor een onderneming die gelijke of gelijksoortige producten vervaardigt, aanbiedt of verhandelt of die gelijke diensten verleent als werkgever doet, of voor eigen rekening gelijke of gelijksoortige werkzaamheden te verrichten.
Bij schending van het concurrentiebeding verbeurt de werknemer ten gunste van de werkgever, na de mededeling van de werkgever over het bestaan van de overtreding, een directe, zonder ingebrekestelling, opeisbare boete van € 500 per overtreding en tevens € 50 voor elke dag dat de overtreding voortduurt. In plaats van deze boete kan de werkgever ook volledige schadevergoeding vorderen.
Een concurrentiebeding is aan een aantal dwingende wettelijke vereisten verbonden. De werkgever dient het functionele bereik, het geografische bereik en de geldingsduur van het concurrentiebeding vast te leggen.
Aan de schending van het concurrentiebeding kan een boete worden verbonden. Indien een werknemer het concurrentiebeding schendt kan de werkgever de
(ex-)werknemer een boete opleggen.
Auteursrecht en intellectueel eigendom
De auteursrechten en industriële eigendomsrechten die voortvloeien uit de werkzaamheden en/of uitvindingen van de werknemer, verricht en gedaan tijdens het bestaan van de arbeidsovereenkomst, blijven in eigendom toebehoren aan de werkgever, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen. Alle bescheiden en/of kopieën daarvan die zijn verkregen van de onderneming van de werkgever of diens klanten of cliënten, zijn en blijven eigendom van de werkgever.
Het is de werknemer verboden de hiervoor bedoelde bescheiden zonder schriftelijke toestemming van de werkgever in zijn particulier bezit te houden, te kopiëren of de bescheiden en/of kopieën daarvan aan derden ter inzage te geven.
De werknemer draagt op verzoek van de werkgever of bij het einde arbeidsovereenkomst onverwijld alle bescheiden en kopieën als hiervoor bedoeld over aan de werkgever.
Naast auteursrecht en intellectueel eigendom kan de werkgever ook in het arbeidscontact vastleggen hoe de werknemer dient om te gaan met bijv. bedrijfsmiddelen.
Tekenbevoegdheid
De werknemer is niet bevoegd om te tekenen namens de werkgever, tenzij de werkgever hiervoor voorafgaande schriftelijke toestemming heeft verleend.
Indien de werknemer tekenbevoegd is dient de werkgever het maximale bedrag in het arbeidscontract te vermelden.
Arbeids- en bedrijfsregels
De werknemer verklaart op de hoogte te zijn van en in te stemmen met de geldende arbeids- en bedrijfsregels. Deze regels zijn als bijlage bij deze arbeidsovereenkomst gevoegd en maken deel uit van de arbeidsovereenkomst.
Toepasselijke recht
Op deze overeenkomst is het Nederlandse recht van toepassing.
Alle geschillen die ontstaan naar aanleiding van deze arbeidsovereenkomst zullen worden beslecht door de bevoegde Nederlandse rechter.
De werkgever kan een eenzijdig wijzigingsbeding opnemen in het arbeidscontract. De werkgever kan dan, onder bepaalde voorwaarden, de arbeidsovereenkomst te wijzigen.
Slotbepalingen
De ziektevoorschriften en de arbeids- en bedrijfsregels maken deel uit van deze arbeidsovereenkomst en vormen met deze arbeidsovereenkomst één geheel.
Door ondertekening verklaart werknemer met de inhoud van deze arbeidsovereenkomst bekend te zijn en akkoord te gaan, alsmede een getekend exemplaar van deze arbeidsovereenkomst te hebben ontvangen.
Aldus overeengekomen, in tweevoud opgemaakt en ondertekend te Leiden, op 19 juli 2015 .
Handtekening werkgever Handtekening werknemer
……………………… ………………………..
Bedrijven en mensen om mee samen te werken
Holland Recycling
Bezoekadres hoofdkantoor:
Postadres: |
|
|
|
Bezoekadres schroot, metalen en elektronica: openingstijden: ma t/m vr 07:30 uur t/m 16:30 uur |
|
Telefoon: |
0800 - 44 000 04 0031 - 411 650 019 |
Fax: |
0411 - 745 000 |
Email: |
|
Website: |
|
|
|
Kvk-nummer: |
51399210 |
|
|
Bank: |
NL 18 RABO 0149 4999 14 |
BIC: |
RABONL2U |
VIHB: |
NB 515 109 VIHB |
De Windvogel is een burgercoöperatie
coöperatieve vereniging B.A.
De Windvogel is een landelijke energiecoöperatie voor en door burgers. Voor eenmalig 50 euro bent u lid en mede-eigenaar van zes windturbines en zonnevelden
Kiwa (WEEELABEX, NEN en ISO)
Kiwa is een onafhankelijke organisatie die hooggekwalificeerde certificering verzorgt. Kiwa creëert vertrouwen in uw organisatie, producten, diensten, processen, managementsystemen en medewerkers door de kwaliteit van alles wat u doet zichtbaar en meetbaar te maken. Zo helpt Kiwa u de kwaliteit te verbeteren.
Jan Klapwijk E-mail: jan.klapwijk@kiwa.nl
Ja, het is mogelijk om vanuit de Bijstand te beginnen met mijn concepten.
De Bijstand ziet een uitkeringstrekker graag werken bij een werkgever. Ik creëer (de verpakking) werkgevers, terwijl je feitelijk staat te ondernemen, maar voor de ambtelijke buitenwereld ben je gewoon werknemer.
De meeste klanten met een uitkering beginnen als directeur/werknemer met een oproepcontract. Naar mate de omzet toeneemt, wijzigt de overeenkomst in part- of fulltime. Dat heeft te maken met de afdrachten loonheffing in de startfase. Ook moet je oppassen dat je niet teveel verloont, zodat je startkapitaal bij de Bijstand al verdampt.
Als je een werkgever hebt (door het concept Hybride Ondernemen), komt daar de omzet binnen. Alleen wat deze werkgever verloont, wordt gekort op je uitkering. De Bijstand heeft niets te maken met de inkomsten/omzet van je werkgever. Al komen daar miljoenen binnen. En ongeacht het aantal werknemers.
Ook je toekomstige medewerkers kunnen daar opstarten met een oproepcontract. Of een ander contract.
Kosten:
Doe je de boekhouding en loonadministratie zelf, dan krijgt deze Hybride BV 150 euro kosten per maand, en eenmalig 1.250 euro in rekening gebracht. Al heb je daar 100 medewerkers in loondienst. Het blijft 150 euro per maand. Dit is de goedkoopste versie.
Loonadministratie kost 12,50 euro per medewerker per maand. Dat kan separaat.
Laat je ons de boekhouding en loonadministratie (1 medewerker) doen dan 400 euro per maand en eenmalig 1.250 euro
Laat je ons boekhouding, loonadministratie doen van 10 medewerkers: 400 euro (incl. 1 medewerker)+ 9 medewerkers x 50 = 850 euro
Er zijn vele combinaties mogelijk.
Ik heb het liefst vooraf even een telefoongesprek. Mijn concepten zijn maatwerk. Iedere situatie en bijhorende oplossing is anders.
Alle bedragen zijn excl. BTW.
Ik heb ook wel wat met recycling. Ik ben hier bestuurslid (penningsmeester/secretaris) en doe de social media:
http://www.kringloopwinkel-reeuwijk.nl/
Stichting Zelfstandige Professionals Nederland
Hollandsch Diep 69
2904 EP Capelle aan den IJssel
KvK: 57160198
T: 0299 – 405 825 (callcenter) mobiel 0653 101 459
Ondernemerscoach
Rich Hooff (1967) komt uit Soesterberg en helpt ondernemers bij het realiseren van hun
ondernemingsplan en starten van hun onderneming. Niet standaard een plan voor de ondernemer schrijven, maar helpen en ondersteunen bij het schrijven daarvan.
In 2001 is hij als ZZP’er begonnen als interim-manager en coach binnen zowel de profit- als non-profitsector. Sinds 2012 is hij ook werkzaam als docent op een HBO Business School voor bedrijfskunde.
Met behulp van Stichting Zelfstandige Professionals Nederland helpt hij met raad en daad Zelfstandige Professionals die daar behoefte aan hebben.
Expertise:
Contactinfo:
+ 31 653 286 875
inf0@seq-consultancy.com
Werk je al enige tijd als ZZP’er of freelancer, maar je inkomen blijft beneden de verwachting, of je bent langdurig werkloos, denk dan eens goed na over deze interessante mogelijkheid die je naast je huidige business of met behoud van je uitkering kunt gaan opbouwen. Een win-win situatie voor beide partijen.
Maak van je leeftijdsprobleem je werk, de oplossing om je inkomen te vergroten. Ga de jongere, doorgaans goedkopere concurrenten, binnen je beroepsgroep aan het werk helpen. Je hebt toch immers de meeste werkervaring?
Serieuze mensen kunnen zo vrij eenvoudig, zonder noemenswaardige investeringen, in samenwerking met ons, stap-voor-stap een paar duizend euro (of meer) in de maand bijverdienen, want 60% van de winst is voor jou.
Je kunt in je woonplaats onder je eigen gekozen handelsnaam gaan handelen. We zijn een gecertificeerd NEN 4400-1 Uitzendbureau en tevens aangesloten bij de NBBU.
Als freelance intercedent loop je warm voor het binnenhalen van vacatures bij de klant. Je vindt het leuk om deals te sluiten tegen de beste voorwaarden. Als ondernemer pur sang run je je eigen winkel op het gebied van flexwerk, eventueel naast je huidige baan of business. Je vindt voor jouw klant de beste kandidaat. Kortom, als freelance intercedent heb je een job vol dynamiek!
Wat doet een freelance intercedent
Je benadert en bezoekt (potentiële) klanten om opdrachten binnen te halen.
Je maakt commerciële plannen en voert deze uit voor jouw werkgebied. Je zorgt dat de bewerking van de markt, nieuwe ideeën en services een succes worden.
Je herkent kansen in de markt en speelt hierop in. Je hebt kennis van en bent expert in je marktgebied.
Je werft en plaatst flexwerkers door ze te spreken, selecteren en voor te dragen.
Je vergroot, versterkt en onderhoudt je netwerk van bestaande relaties.
Je bent de bindende factor tussen bedrijven en flexwerkers.
Je bent als freelance intercedent in staat verder te kijken dan alleen jouw eigen werkgebied en dienstenpakket.
Je hebt kortom direct invloed op de kwaliteit van dienstverlening.
Heb jij…
Een mbo, hbo- of wo-opleiding en ten minste een paar jaar commerciële werkervaring?
Een drive, discipline en doorzettingsvermogen?
De eigenschappen: commercieel, resultaatgericht, klantgericht, kwaliteitsgericht, stressbestendig, overtuigend, planmatig en enthousiast?
Zin in de functie van freelance intercedent?
En wat levert het op?
Een freelance-inkomen waarin jezelf bepaalt hoeveel je wilt verdienen. De enige financiële investeringen die je doet, is voor de aanschaf van vervoer, PC, een mobiel, visitekaartjes en een website en vermoedelijk als ondernemer heb je de eerste drie zaken al in je bezit.
Je werkt gewoon in je woonplaats en in je eigen regio, op de uren die jou het beste uitkomen. Je concentreert je op je business, wij verzorgen de administratieve en financiële zaken.
Wij werken op basis van een open calculatie. Niet met subjectieve omrekeningsfactoren en daarmee verborgen winsten. De werkelijke winst (bureaumarge) delen we 40/60. Let op: 60% is voor jou. Per uitzendkracht, is dat na onze winstdeling, voor jou al snel 100 tot 500 euro (of veel meer) blijvend inkomen per maand.
Dit is geen franchiseformule, maar een gewone eenvoudige samenwerking. Je hebt daardoor geen financiële verplichtingen naar ons. Heb je zakelijk inzicht, dan moet je dit zeker aanspreken.
Wat doen wij?
De financiële administratie
Salarisadministratie voor uitzendkrachten.
De boekhouding, contractbeheer, urenregistratie en facturatie.
Afdracht van belasting en sociale verzekeringen.
Debiteurenbeheer en creditmanagement.
Certificering NEN 4400-1, NBBU, SNA, etc.
Kredietwaardigheid toetsing uitvoeren.
Debiteurenverzekering.
Uitbetalen van lonen en reserveringen.
Risico management.
Schadevergoeding aan werknemers.
Claim management.
Klant Arbo inspecties.
Beroepsaansprakelijkheidsverzekeringen.
WA-verzekering.
Ziektewet-risico.
Werkgevers-risico.
Informatie